Sidor

måndag 18 oktober 2010

Så mår jag idag

Idag mår jag fantastiskt bra tack vare min samtalskontakt på spädbarnsverksamheten. Blir fortfarande väldigt lätt stressad och jag jobbar nästan varje dag med att hantera det, har även ett enormt stort sömnbehov och mår dåligt om jag inte får sova ordentligt. Tar inte på mig för mycket aktiviteter och träffa folk i veckorna för då känner jag av det direkt igen. När det blir för mycket uppbokat märker jag det framförallt på mitt tålamod,humöret svänger snabbt, och att jag blir trött och har inte lust för varken träffa nån eller ens prata med nån i tel. Olust känner jag ganska ofta fortfarande men att må dåligt blir allt mer sällan. Jag har också blivit mycket mer positiv vilket gör att jag mår bättre.

Till alla som mår dåligt på ett eller annat sätt, vad det än må bero på så får det ALDRIG gå ut över barnen. Dem har inte bett om att få komma till världen, i så fall är det en signal att be om hjälp. Det är inte fel att be om eller ta emot hjälp. Om inte annat så för barnens skull. Dem får aldrig tro att det beror på dem. (kan vara skilsmässa,kris på jobbet,nån nära som dött,depression,vad som helst)

Jag njuter otroligt mycket av mina 3 underbart fina barn. Och jag vill säga till dig som har eller har haft förlossningsdepression och vill ha fler barn, det går att vara lycklig nästa gång även om du drabbats av detta, så ge inte upp. Jag njuter så fantastiskt mycket av min bebis ( 10 veckor nu) så jag vill stanna tiden. Dem andra två är snart 7 och 8 år, hade dem varit mindre hade jag nog inte orkat. Har känt en antydan till nedstämdhet några gånger men tar mig ganska snabbt upp igen. Detta har varit nån morgon då jag inte fått sova speciellt mycket.

Jag fick höra nån som sa när jag väntade tredje barnet att "det kan bara sluta i katastrof", till dig vill jag säga: hur vet du det?  Snacka om fördomar, du hade fel!! Det är fruktansvärt, grymt, elakt att säga något sådant.

Denna lilla mirakelbebis var precis vad jag behövde, rena medicinen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men ååååååååh, hur jävla korkade och inte minst GRYMMA får folk vara.
VARFÖR kan inte folk bara knipa käft typ ?! sorry mitt språk *skäms men bara lite* *ler*

Mamma till 3 sa...

ska bara veta vad jag mer hört folk säga eller rättare sagt samma person.Folk har tyvärr fördomar men man är ingen sämre människa för man drabbats av detta.