Sidor

torsdag 5 maj 2011

Lillkillen vaknade idag dunderförkyld igen.Min stackars lilla kille,hostar så han spyr och 11 under näsan konstant. Men den lilla "räkmacka" han är så är han ändå nästan lika glad.
och dottern kom hem med svansen mellan benen igår från skolan,hon tycker det är så himla jobbigt med läsning. Förstår henne,det är inte lätt men ett måste. Det gäller bara att öva och öva.Tyvärr så tycker även jag att hon har fått en svår bok med ord som inte ens jag känner igen. Det står tex.ned ist för ner, min man säger att det är två olika ord och att man inte bara stavar det ned utan även uttalar det så. låter märkligt för mig och varför ska man lära sig det när man går i tvåan?? hmmm...Finns fler ord som för mig inte känns "moderna". Idag har hon pratat med fröken och hon sa att alla ska kläsa samma bok,men VARFÖR??? det heter ju att man anpassar sig efter individen,NÄÄ,det gör dem inte. Blir lite smått irriterad över detta faktiskt.
Vi tog en paus i läsningen och promenera till ica ist. Igår varireade jag mig och gick till Netto,hade följe med en granne och fick som vanligt skrattkramp i hennes sällskap.
Hon berättade att hennes dotter inte gillar taights som sitter så hårt i skrevet så det liknar kameltår,haha!! har jag aldrig hört nån gång:-)

Inga kommentarer: